Bu Blogda Ara

16 Eylül 2014 Salı

Portakal Şekerlemeli Lorlu Kurabiyeler :)

Lor peyniri benim en sevdiğim peynirlerden biridir aslında ; evde hemencecik yapabileceğim , hiç bir işlemden geçmeyen ve taze taze tüketilen bir peynir . Ne dense hep çok daha yararlı olduğunu düşünürüm lor peynirinin ...

Benim evimde iki tane portakal canavarı var aslında . Bundan dolayıda portakal bizim evde en çok tüketilen meyvelerden biri .Mutfakta tabağın içinde duran portakal kabuğu yığının görünce aklıma portakal şekerlemesi yapmak geldi :)

Portakal şekerlemesi için malzemeler :

4 tane portakalın  kabuğu 
1 su bardağı su 
1 su bardağı şeker 
1 tatlı kaşığı tuz  

Karışık görünse de yapması gerçekten çok zevkli .bir kap içinde portakal kabuklarını üstünü geçecek kadar su ve 1 tatlı kaşı tuzu ekleyip kabukları içinde 1 gece beklettim . Ertesi gün Portakal kabuğunun beyaz kısımlarını bir bıçak yardımı ile temizledim.
Portakal kabuğunu nasıl doğramak isterseniz ister küp küp , ister jülyen doğrayabilirsiniz . Temizlenmiş ve doğranmış portakal kabuklarını tencereye alıp üstünü geçecek kadar su koyup kaynatıyoruz .Kaynayan portakal kabuklarının suyunu süzüp tekrar 2 defa daha bu işlemi yapıyoruz . En son kaynayan portakalların suyunu süzdüm ve 1 su bardağı su ve 1 su bardağı şekeri portakalların üzerine döktüm ve portakallar suyunu çekene kadar kısık ateşte kaynattım . 
Portakallar suyunu çekince ocağı kapattım ve şekerlemeleri soğumaya bıraktım . 

Evetttt gelelim yaptığımız şekerleme ile lorlu kurabiye yapma işine , önce malzemeler :

  • 250 gr tereyağ veya margarin (oda sıcaklığı),
  • 1 çay bardağı zeytinyağ,
  • bir çay bardağı yoğurt,
  • 1 çay bardağı şeker,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1 paket vanilya,
  • aldığı kadar un (  hamur yumuşak bir hamur olacak )
  • 250 gr tuzsuz lor peyniri 
  • ve yukarıda tarifi verilen portakal şekerlemesi 
tarifte bahsedilen çay bardağı ölçüsü büyük ajda dedikleri çay bardağından olacak :)

Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp , kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Soğumuş olan portal şekerlemesi ile lor peyniri bir güzel karıştırıp kurabiyeler için iç dolgusunu hazırlıyoruz . Artık işimiz çok kolay ceviz büyüklüğünde hamurları elimizle biraz açıp içine lor peynirli karışımdan koyarak kurabiye topları yapıp yağlı kağıt koyduğumuz fırın tepsisine alarlıklı olarak diziyoruz .

önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kurabiyeler pembeleşene kadar pişiriyoruz . Fırının çevresinden ayrılmayın çok hizlı pişiyor kurabiyeler :)




pişen kurabiyeler yoğunca bol miktarda pudra şekeri ile kaplıyoruz. Hepsi bu ...

şimdiden afiyet olsun ...




Hiç yorum yok: