Bu Blogda Ara

7 Ocak 2017 Cumartesi

Tatlı hemde süzme yoğurtlu :)







Sevgili arkadaşlarım bu hafta sonu bana gelecekler . Onlar için hem lezzetli hemde hafif bir tatlı yapmak istediğim için başladım araştırmaya . Süzme yoğurt ile yapılan bu muhteşem tatlıyı Nuray ablayı ziyaretim sırasında onda tatmıştım . Ufak dokunuşlarla aşağıdaki haline geldi . Kızlar yediklerinde sevdiler. Ev halkı da beğenince tarif bizim için vazgeçilmez rafında yerini aldı :)

Umarım sizlerde en az bizim kadar sever ve sevdikleriniz ile paylaşırsınız bu lezzeti .

işte tarifimiz :)

1 kilo süzme yoğurt
200 gr krema
1 su bardağı şeker
2 paket vanilya
1 paket kedidili bisküvisi

sos için :

1 su bardağı böğürtlen reçeli
1 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı su
2 tepeleme tatlı kaşığı nişasta

üzerine :

300 gr donmuş çilek ya da böğürtlen


Öncelikle sosu hazırlamak ile başlayalım  . Bunun için istediğiniz bir reçelden faydalanabilirsiniz . Dolabımda böğürtlen reçeli vardı benim 1 su bardağı kadar bu reçelden kullandım . Reçeli ve sos için gereken tüm malzemeyi bir tencereye alıp karıştırıyoruz. Orta hararetli ateş üzerinde kaynayıp koyulaşana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Pişen sosun kapağını kapatarak bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
Diğer tarafta süzme yoğurdu , kremayı ve şekeri derin bir kaba alıp mikser yardımı ile iyice çırpıyoruz. Tatlıyı yapmak istediğiniz ve dolaba girebilecek bir kaba yoğurtlu karışıma buladığımız kedidili bisküvilerini diziyoruz. En son kalan yoğurtlu karışımı bisküvilerin üzerine boşaltıp dolaba kaldırıyoruz.Bu hali ile 1 gece dolapta beklemesi gerekiyor.
Servis etmeden en az iki saat önce hazırladığımız sosu döküp tekrar dolaba kaldırıyoruz.
En son servis etmeden önce doğradığımız meyvelerle süsleyip , sevdiklerimize ikram ediyoruz.

Afiyet Olsun :)


Hiç yorum yok: