Bu Blogda Ara

22 Nisan 2016 Cuma

Etli taze yaprak sarma



Bizim evde sarma denince akan sular durur . Yapması zahmetli ama lezzeti süper olan bu yemeği kim sevmez ki . Yanında yoğurt ve salça sos ile birlikte nefissss . Dolabımda bulduğum salamura yaprak ile evdekilere bir sürpriz yapayım dedim :)

İşte tarifimiz :)

750 gr kg kıyma
1/2  su bardağı  pirinç
2 yemek kaşığı salça
4 orta boy soğan
1 kaşık biber salçası
taze nane
maydanoz
tuz
karabiber
yarım kilo  yaprak

Soğan ,nane ve maydanozu ince ince kıyıp tüm diğer malzemeler ile karıştırıyoruz. Taze yaprak kullanacak isek yaprakları kaynar suda 1 yada 2 dakika kadar haşlayıp soğumaya bırakıyoruz . Salamura yaprak kullanacak isek ılık suda yaprakları biraz ıslatmak gerekiyor. Tencerenin altına 1 sıra yaprak ile kapladıktan sonra sardığımız yaprakları tencereye dizip üzerine bir ağrılık koymamız gerekiyor. tencerenin yarısına kadar su doldurup önce harlı ateşte sonra da kısık ateşte 45 - 50 dakika kadar pişiriyoruz. Sıcak sıcak yanında yoğurt ve salça sos ile servis ediyoruz.
Yapması zahmetli olsa da yemesi çok ama çok keyifli :) Belki görmüşsünüzdür , youtube da dolaşan kolay sarma yöntemi ile ilgili videoyu. Bu videoya buradan ulaşabilirsiniz :) Bu yöntem ile sardım sarmalarımı :) İnanın kocaman bir tencere sarmayı 1 saat içinde sardım . Ben bu yaprak sarma yöntemi ile artık sık sık sarma yaparım , evdekilerde bayram eder :)

Afiyet Olsun :)

1 yorum:

emreyildirim.co dedi ki...

Ya böyle paylaşımlara da hep gece denk geliyorum böyle olmaz ki :) çok güzel gözüküyor