Bu Blogda Ara

21 Aralık 2014 Pazar

Mascarpone Peyniri Yaptım :)


Tiramisu sever misiniz ? . Gerçeği söylemek gerekirse benim birinci tercihlerimden biridir bu tatlı . Mascarpone peyniri ile tanışına kadar Tiramisu bizim evde hep kek ve labne peyniri ile yapıldı :)
Bu peynir daha çok krem peynir havasında ancak biraz daha yağlı bir peynir . Doğrusu ilk denemede bu kadar başarılı bir sonuç beklemiyordum . Neyse , mascarpone peyniri hazır darısı tiramisu ya diyelim :)

İşte tarifimiz ...

1  lt  sıvı krema
2 çorba kaşığı limon suyu

Nasıl yani sadece bu kadar mı liste dediğinizi duyar gibiyim . Liste az ama iş çok uzun çoookkkk ...
Kremayı tabanı kalın bir tencereye alıyoruz . Ben çelik bir tencere kullandım . Orta ateşte kremayı ısıtmaya başlıyoruz . Krema fokur fokur kaynamamalı aman dikkat :)
Kaynama noktasına gelmeden tencereyi ocaktan alıp içine limon suyunu koyup söyle bir karıştırdıktan sonra tencerenin ağzına bir kağıt havlu serip kapağı kapatıyoruz . Bu durumda 5 dk dinlenmeye bırakıyoruz peynirimizi .
Sürenin sonunda Kremanın biraz koyulaştığını göreceksiniz . Tencereyi ağzı kapalı bir şekilde dolapta bir gece bekletmek ve peyniri dinlendirmek gerekiyor .
Ertesi gün dolaptan çıkardığımız peyniri temiz bir tülbent serdiğimiz süzgece alıp tıpkı yoğurt süzer gibi süzülmeye bırakıyoruz . Buda demek oluyor ki peynir gene dolaba gidiyor :) Süzülmesi için 1 gün dolapta yada serin bir yerde durması yeterli .

Sürenin sonunda yaklaşık 600 gr kadar mascarpone peyniri elde ettim . Bu peynir Tiramusu yapımı dışında kahvaltılarda krem peynir gibi tüketebileceğiniz süt kokulu enfes bir peynir oluyor.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: