Bu Blogda Ara

6 Kasım 2014 Perşembe

Bal kabağı Çorbası






Tam mevsimi aslında Bal kabağının . O turuncu rengi benim kendine çekmiştir. Sitedeki karşı komşumun bahçesinde özenle yetiştirdiği organik bal kabağını kapımızı çalıp bize hediye ettiğinde aslında yapmayı düşündüğüm şey tatlı idi . Diğer taraftan bal kabağı çorbasını duymuş ama hiç deneme fırsatım olmamıştı.
Hazır bal kabağını bulmuşken mutfakta kolları sıvayıp çorba yapmaya başlarken buldum kendimi :) Sizinde mutfağa girince gözünüz dönüyor mu ?

Çorbanın tarifi çok kolay ve sonuç mükemmel oluyor .

750 gr bal kabağı
1 adet büyük soğan
1 adet orta boy patates
1 adet yıldız anason
tuz , karabiber
müskat rendesi
5 su bardağı , tavuk suyu yada sebze suyu

çorba piştikten sonra ,

2 yemek kaşığı krema yada 2 çay bardağı süt

Öncelikle bal kabağının kabukları soyulup kolay pişmesi için orta büyüklükte parçalara ayırıyoruz . Diğer tarafta patates ve soğan içinde aynı işlemi yapıyoruz . Soğanı biraz daha küçük doğrayabilirsiniz. Çorbayı pişireceğimiz tencerede 2 kaşık kadar tereyağı ile soğanı biraz kavuruyoruz sonra sırası ile patatesi ve bal kabağını tencereye ekleyip 3-4 dakika kadar kavuruyoruz. Kavrulan sebzelerin üzerine baharatları ekleyip , 5 bardak suyu ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatarak sebzeler iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz . Ben düdüklü tencerede 15 dk kadar pişirdim :)
pişen sebzelerin içinden yıldız anason alınıp karşım blanderdan geçirilerek pürüzsüz bir kıvam elde edilir . En son karışıma ben 2 çay bardağı süt ekledim ve çorba hazır :)

Çorbanın üzerine krema gezdirerek sıcak olarak servis edilir .

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok: