Bu Blogda Ara

11 Ekim 2014 Cumartesi

Reçel ama süt ile yapılan :)

Merhabalar ;
Çok merak ettiğim ve sonunda cesaret edip denediğim bir tarif ile karşınızdayım ... SÜT REÇELİ . Ne süt reçelimi dediğinizi duyar gibiyim . Aslında malzemeleri çok kolay , 1 lt süt ve 300 gr şeker . Ben ek olarak tarife 1 paket vanilya ekledim . Yapışmaz bir bir tencereye sütü , şekeri ve vanilyayı koydum ve önce yüksek ateşte sonra orta ateşte sürekli karıştırarak kaynamasını sağladım . Kaynarken zaman zaman köpürdüğü ve taşma tehlikesi geçirdiği için ateşin altını biraz kıstım . Benim sütün koyulaşması yaklaşık 1 saat kadar sürdü.Sonuç olarak 1 lt sütten koyu kıvamda 1 kavanoz süt reçeli çıktı . Tadanlar tadının süper olduğunu söylüyor :) . Denemenizi tavsiye ederim .
Bir daha ki denemen de ise şekeri biraz daha azaltıp tarifi aynen deneyeceğim . Bana göre şekeri birazcık fazla olmuş çünkü ...

Kıvamı koyu muhallebi kıvamında tadı da beyaz çikolata gibi oldu benden söylemesi




Eğer süt reçelinin içine 1 çay kaşığı karbonat koyarsanız ozaman daha koyu renkte bir süt reçeli elde ediyorsunuz . Tek dikkat edilmesi gereken konu karbonat süt kaynadıktan sonra eklenecek . Süt ve karbonat buluştuğunda çok seviniyor ve çok köpürüyorlar :) Bundan dolayı daha büyük bir tencere tercih etmenizi tavsiye ederim .



Bana sorarsanız karbonat koymadan yapılanını daha çok sevdim . Ama gene de tercih sizin ...

Umarım dener ve sizde benim kadar memnun kalırsınız bu tariften .


Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok: